Sukabumi bandung en klaten - Reisverslag uit Klaten, Indonesië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu Sukabumi bandung en klaten - Reisverslag uit Klaten, Indonesië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu

Sukabumi bandung en klaten

Door: Robyn

Blijf op de hoogte en volg Robyn

25 November 2014 | Indonesië, Klaten

Hey allemaal,

Hierbij het vierde verhaaltje alweer! En dit keer vanuit Klaten . Een klein stadje tussen yogyakarta en solo in, twaalf uurtjes vanaf sukabumi :)

Vorige week zijn we zondag vertrokken vanuit sukabumi richting centraal java, maar niet voordat Santi nog een kleine verrassing had! Zaterdag na school zijn we met de familie naar het strand vertrokken! Met zijn 8en in een flinke auto zijn we de bergen in gereden ... En na een mooie reis van twee uurtjes kwamen we op het strand aan :)
Helaas was mam niet meegegaan omdat ze ziek was van het bekende reizigerskwaaltje en niet in de auto durfde te stappen voor een paar uurtjes.
De rest van de fam heeft heerlijk gezwommen, het was een enorm strand met erachter een uitzicht op mooie bergen en heuvels en heerlijk warm water!
Het was een heerlijke dag en een top afsluiting van bijna twee weken bij Santi en haar familie, een tijd om nooit meer te vergeten!

Zondagochtend zijn we met de bus vertrokken naar bandung ... Een drukke stad in west-java. We werden door de gehele Fam. Naar de bushalte gebracht en het was een afscheid met (vooral voor mam ;) ) vele tranen en knuffels. Maarrr.... Toen wilde mam het nog iets dramatischer maken!!! We zaten net een halve minuut in de bus toen ze erachter kwam dat ze der tas vergeten was, dus de bus gestopt .. En wij wilden uitstappen! Maar de chauffeur wilde onze bagage niet terug geven ... We moesten met die bus mee :p
Dus ik in volle sprint terug naar het huis gerend, terwijl mam zenuwachtig alleen in de bus achterbleef. De bus reed verder en alle passagiers probeerden in gebroken Engels met een hoop handgebaren uit te leggen waar ze nou precies heenreden! Mam natuurlijk volledig in paniek ... K rennend door sukabumi ... Met niks anders als me telefoon bij en zonder een idee te hebben waar ik heen moest als ik de tas gevonden had :p. Maar gelukkig heeft een vriend van Santi me geholpen en hebben we erna vrij snel met de scooter de bus weer ingehaald :D

In bandung hadden we een prima hotelletje temidden van een aantal hele mooie hotels vlakbij het treinstation. Toen we savonds een plekje zochten om te eten .. Wilde we eig. wel een keertje wat luxer eten ... En ja ... Toen stonden we ineens voor t Hilton ;p
We konden het niet laten en hebben er echt heerlijk gegeten uitkijkend over een prachtizwembad en de stad bandung!
En toen ... Terug naar ons eigen hotel ... Wat toch wel een domper was na al deze luxe....
Dus na er een nachtje goed over na te denken ... De vele voordelen te overwegen .. En natuurlijk t idee van massages ... Zwembaden ..., een echte Europese wc en douche .. Heerlijk eten ... Etc. Stiekem de volgende dag gewoon ingecheckt int Hilton :D
We hebben een heerlijke dag en nacht doorgebracht in alle luxe die we maar konden wensen, en zijn .. Uitgelachen door t personeel .. Zelfs tijdens de tropische stormen bij t zwembad blijven liggen! T was echt heerlijk en we zijn weer helemaal herboren en weer klaar voor alle Aziatische badkamers en hokjes ;)

En nu zitten we in Klaten! Het is een rustig stadje met veel ruimte en heerlijk weer! We zijn opgevangen door een team leraren en guides die ons elke dag weer meenemen naar andere mooie plekjes! Meestal geven we een paar uur les per dag en bezoeken we erna een fabriekje of tempel. Zo hebben we al twee prachtige tempels gezien, plaosan en prambanan tempel, wat wel heel indrukwekkend is! En hebben we gezien hoe ze met traditionele weefgetouwen kleding maken. Wat wel heel speciaals was, was de traditionele dans competitie! Woensdag ochtend hebben vele meisjes meegedaan aan een tweejaarlijkse wedstrijd in de traditionele javaanse dans vanuit deze streek, in deze dans vieren ze het bestaan en maken ze reclame voor Lurik ... Een traditioneel gewoven stofsoort. Het was heel speciaal! Meiden van 7 tot 16 jaar oud voerden in kleine groepjes de traditionele dansen op in mooie jurken met zware muziek! Heel tof om bij te mogen zijn!

We zijn nu een week in Klaten en het is echt een fantastische tijd! We worden begeleid door een topteam met hele leuke en verschillende persoonlijkheden en zitten in een fijn homestay waar we beide een eigen kamertje hebben :). De eigenaar van de homestay Pak Bejo is een lieverd die ons op ieder moment van de dag eten blijft brengen en ons zelfs al traditionele massages geeft! We blijven hier nog een weekje en vliegen dan naar Maleisie, waar we in een junglegebied naast Kuala lumpor aan een nieuw workaway avontuur zullen beginnen.

Xxxjes
Kim en Robyn