Eerste daagjes in indonesie - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu Eerste daagjes in indonesie - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes in indonesie

Door: Robyn

Blijf op de hoogte en volg Robyn

05 November 2014 | Indonesië, Bogor

Hey allemaal!
Heb besloten toch maar een verslagje te schrijven, heerlijk vanuit de tuin van ons homestay in bogor... Terwijl ik aangevallen word door 1000 muggen en omcirkeld door 4 salamanders. Tis hier echt heerlijk! Maar nu eerst een verhaaltje over hoe we hier nou beland zijn :)

Na een vlotte maar toch lange reis zijn we maandag avond aangekomen op jakarta. De reis ging eigenlijk verrassend snel .. En de twee stops en zelfs het vliegtuigeten vielen alles mee :)
Eenmaal aangekomen op jakarta stonden we versteld van de efficiëntie. Na het lezen van vele horrorverhalen over het uren wachten op je VISA in een stinkende hete ruimte waren we op het ergste voorbereid! Maar eigenlijk stonden we na de landing binnen een kwartier buiten met ons VISA en koffer in de hand :)

Voor de eerste nacht hadden we ons laten verleiden voor een wat luxer hotel, en luxe dat was het zeker! De receptie was een en al marmer, drie enorme zwembaden, twee sauna's en een top kamer! Maar waar ik wel het meest versteld van stond was al het personeel! Echt nog nooit zo veel personeel bij elkaar gezien .... Overal waren ze aant werk ... Of naja eig ... Stonden ze vooral op werk te wachten :p In het zwembad heb ik wel 10 dames zien rondlopen, terwijl we meestal de enige daar waren en in t restaurant had je bijna een priveober ... Maar het bizarst was wel het miniwinkeltje.. Een klein winkeltje van hooguit drie bij drie waar vier!!! dames achter de kassa stonden :p
Stiekem zijn we dan ook wel een beetje verliefd geworden op dit hotel ... En zijn we vooral na het heerlijke ontbijt direct naar de receptie gelopen om maar een nachtje bij te boeken ;) en dat allemaal voor minder dan twee tientjes pp

Na volledig uitgerust te zijn in alle luxe van het hotel zijn we vanmorgen doorgereisd naar bogor. Vanaf het busstation hadden we het geniale plan om lopend naar ons volgende adresje te gaan. Nou dat hebben we geweten! Zeiknat van het zweet, met een bijna doodervaring door het oversteken van een vijfbaansweg zijn we enorm de weg kwijt geraakt! Google maps is stiekem toch niet helemaal te vertrouwen :p en al helemaal niet als twee vrouwen een kaart moeten lezen! Nadat we een wandelingetje van anderhalf kilometer hebben kunnen uitstrekken tot het driedubbele, waarbij wel vijf Indonesiërs (eentje in perfect ABN Nederland :D ) verteld hebben dat het maar 100 meter verder was, hebben we de hoop opgegeven en zijn we langs de weg op t gras in elkaar gestort .... Toen we ons verslagen wilde geven en een taxi wilde aanhouden zagen we ineens t bordje van ons homestay aan de overkant van de weg :).

Ook zijn we er vanavond achter gekomen waarom ze bogor nou de regenstad noemen! Precies toen we op zoek gingen naar de night market voor een hapje eten begon t te regenen ... En niet zo maar regen .. Echt met bakken kwam t uit de lucht zetten! Binnen 1 minuut liep ik erbij alsof ik tien keer achter elkaar had meegedaan aan de icebucketchalenge :D
Gelukkig hebben we wel heerlijk gegeten .. En was de 'buitendouche' toch eigenlijk best verfrissend! Vooral omdat er uit de lucht meer en warmer water kwam dan uit onze douche :p

Nu blijven we nog drie nachtjes in bogor en vertrekken zaterdag naar cianjur.. ons eerste workaway adresje. Het plan is dat we hier zaterdag ochtend meteen beginnen met de eerste les en dan zondag meegaan om een vulkaan te beklimmen! Dus word supertof! Hierna reizen we af naar yogyakarta om twee weekjes op een andere school aan de slag te gaan :)

Xx
Kim en robyn

• 05 November 2014 - 23:17

Bo:

Goed te lezen dat jullie goed aangekomen zijn! Je eerste avontuur zit erop dus!
    Heel erg veel plezier en kom maar op met je leuke verhalen.

• 06 November 2014 - 13:16

Martine:

Hi travelers :-) keep sharing your adventures; altijd leuk voor het thuisfront om jullie reis een beetje mee te kunnen beleven. Have fun girlssszzz X