Maleisie!!! - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu Maleisie!!! - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Robyn Napel - WaarBenJij.nu

Maleisie!!!

Door: Robyn

Blijf op de hoogte en volg Robyn

06 December 2014 | Maleisië, Batu Feringgi

Wat gaat de tijd toch snel... De eerste maand zit er alweer op, en ons lesgeefavontuur is al tot einde gekomen. Maar gelukkig hebben we indonesie kunnen inruilen voor vele nieuwe avonturen en fantastische stranden in Maleisië!

Het tweede weekje in Klaten is ons vrijwilligers team versterkt door een Duits meisje, Jule. Dit was wel heel fijn, want ondanks de lessen en de vele uitstapjes in en rond Klaten kon het soms wel eenzaam worden. In Klaten is geen openbaar vervoer en was je volledig afhankelijk om ergens heen te gaan ... Maar gelukkig konden we het goed vinden met Jule en was het een hele gezellige week!
In Klaten verbleven we in een simpel maar fijn homestay waar de eigenaar maar wat trots was op zijn drie blanke vrouwen, zo trots dat hij ons meenam naar winkels en vrienden om ons soort van rond te showen :p en we ieder moment van de dag gefotografeerd werden! Ook heeft hij ons meegenomen naar een enorm tempelcomplex met vier grote en vele kleine Hindoe tempels. Een van onze guides, Bagousz, heeft ons rondgeleid en de verschillende verhalen van de tempels verteld wat heel bijzonder was.
De rest van de week hebben we een paraplufestival en een zwembad bezocht, waarbij vooral het zwembad toch anders als anders was! We waren helemaal voorbereid op een heerlijk ontspannen laatste dagje in Klaten. De hele nacht gedroomd over een dagje lekker zwemmen, zonnen en genieten en er zou zelfs een live bandje zijn :). Maar toen .. Stiekem toch een kleine cultuurshock! Dit was serieus het drukste zwembad ever!! Overal waar je keek stond het volgepropt met mensen .. Duizenden tieners stonden op de trappen, tussen de zwembaden en in t water. De mainstage bij pukkelpop was er niks bij! Het was ook wel heel gaaf om al die dansende jongeren te zien, terwijl ze ALLEMAAL hetzelfde dansje opvoerden en natuurlijk waren wij ook een van de grootste attracties omdat we de enige blanken waren :p

Na dit bijzondere maar misschien niet extreem ontspannen dagje zijn we 1 december naar Kuala Lumpur gevlogen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld werden we toch wel overrompelt door een kleine cultuurshock! Ze hadden hier echte wc's, schone vloeren, iedereen sprak Engels en we konden zelfs brood kopen!!! Helemaal gelukkig en met het stiekeme plan gewoon drie weken op het vliegveld te blijven zijn we direct de Subway ingerend voor onze eerste echte boterham in een maand :D
Nadat ons verzekerd was we op meer plekken wat brood konden vinden, na lang treuzelen toch het vliegveld verlaten en richting de stad vertrokken. En wat een verschil .... Het is hetzelfde continent, maar daar blijft het ook bij! Kuala lumpur is een prachtige en schone stad met hele leuke plekjes ... We hebben heerlijk door China town gewandelt, ontspannen gezond in het park voor de petronas twin towers en genoten van het uitzicht vanaf ons rooftop zwembad.

Na de mooie plekjes in kuala lumpur bezocht te hebben, was het plan donderdag 4 december door te reizen naar ons volgende volunteer adres. Maar zoals de meeste plannen, was ook deze gedoemd te mislukken :p. Woensdagochtend werden we gemaild of we een paar dagen later naar het ecolodge konden gaan, omdat de eigenaar op het moment meer volunteers dan gasten had .. Wat toch ook niet helemaal de bedoeling is :)
Voor ons het perfecte moment om de ultieme ontspanning op te zoeken .. En we zijn dan ook meteen de trein in gesprongen richting het eiland Penang. We zitten hier nu sinds donderdag in een fijn guesthouse vijf meter vanaf het strand :D. Natuurlijk ben ik de eerste dag enorm verbrand, waardoor ik plaatselijk wat meer op een Kreeft lijk dan een mens, maar dat mag de pret niet drukken! Gister zijn we het national park in geweest en hebben we heerlijk door de jungle gelopen en gezwommen bij verlaten strandjes en vandaag hebben we een heerlijk chille dag op het strand gehad! Ook hebben we een fantastisch ontbijtplekje gevonden, waar we voor minder dan 75 cent pp genieten van verse knapperige roti pannekoekjes met heerlijke curriesausjes :)
Morgen vertrekken we per Ferry naar het eiland Langkawi, vlakbij de Thaise grens waar we nog een half weekje heerlijk tot rust kunnen komen! En daarna vliegen we terug maar kuala lumpur (voor minder dan 25 euro per persoon :p ) om dan nog ruim een week te werken in het Bamboo Ecolodge!

Kusjes vanaf een heerlijk strand
Kim en robyn